3 x gezond én lekker junkfood 19 februari 2019

door Axelle Inspiratie

‘Je lichaam is een tempel’, maar af en toe heeft die tempel wel héél erg trek in troep. Gun jezelf wat en zondig verantwoord met een gezonde kapsalon op basis van kipgyros, platbroodpizza of een gezonde portobello-veggieburger!

Kapsalon met kipgyros

Deze junkfood-klassieker met – hou je vast – friet, shoarma, kaas én knoflooksaus heeft zijn naam te danken aan de kapper die het altijd bestelde bij een Rotterdamse shoarmazaak. In deze versie vervangen we de friet met in de oven gebakken aardappelpartjes, de shoarma met kipgyros en de knoflooksaus met een lichte dressing op basis van karnemelk.

Platbroodpizza met aubergine, venkel, Grana Padano en ricotta

Zucht. Hoe lekker ook, gezond is ons favoriete exportproduct uit Italië niet bepaald… Van deze gezonde pizza kun je gelukkig wél verantwoord genieten. Je maakt hem met een een dunne bodem van Libanees brood op basis van volkoren meel, heel wat groenten en een lekker kaaslaagje met pittige Grana Padano en romige ricotta.

Falafel met een ‘broodje’ van portobello

Nee, deze veggieburger heeft niet te lang in de oven gezeten: het wel heel bruine broodje is eigenlijk een ‘broodje’ van twee grote portobello’s. Portobello’s zijn uit de kluiten gewassen kastanjechampignons. Om deze veggieburger compleet te maken beleg je hem met falafel, botersla en gekarameliseerde rode ui. De friet van aardappel en wortel bak je niet in het frituurvet, maar in de oven. Smakelijk eten!

Meer gezonde alternatieven van je favoriete junkfood vind je hier!

 

Vorig artikel
Vegetarische valentijns-pasta met aubergineballetjes Vegetarische valentijns-pasta met aubergineballetjes
Volgend artikel
Doe mee aan de HelloFresh Veggieweek Doe mee aan de HelloFresh Veggieweek

Gerelateerde artikelen

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.