Op bezoek bij onze klantenservice

5 april 2017
door Sanne van Dartelen Achter de schermen

Bij HelloFresh hebben we persoonlijke service hoog in het vaandel. Maar wie zijn nou de mensen die je te spreken krijgt als je ons belt en wie zitten er achter de berichtjes op Facebook? Wij spraken met Anna en Romy van de klantenservice.


     Romy                                                                                                      Anna

Werken jullie al lang bij HelloFresh?

Anna: “Ik werk hier nu twee jaar. Het werk is heel afwisselend, mensen bellen over van alles en nog wat. Laatst sprak ik iemand die per ongeluk zijn box had gepauzeerd. ‘Wat moet ik nu koken dan?’, vroeg hij zich af. Zijn lidmaatschap hebben we dus snel weer aangezet!”

Romy: “Ik werk hier wat korter, maar heb het hier ontzettend naar mijn zin. Ik vind het leuk om iedereen persoonlijk te benaderen, het is veel fijner om echt een gesprek met elkaar aan te gaan in plaats van – jij bent de klant, ik ben HelloFresh.”

Wat zijn leuke dingen die je meemaakt?

Romy: “Geen dag is hetzelfde. Vorige week sprak ik iemand die vertelde dat haar zoontje zo verdrietig was. Zijn zusje had de HelloFresh-kleurplaat namelijk al ingekleurd en toen kon hij niet meer kleuren. Of ik misschien de kleurplaat kon mailen, zodat ze deze uit kon printen. Ik heb de kleurplaat op de post gedaan, met nog twee extra kleurplaten en een kaartje. Kunnen ze lekker samen kleuren. Ik kreeg vanmorgen een bedankmailtje, dat is dan gelijk een heel leuk begin van de dag.”

Anna: “Ik had een keer een klant waarbij steeds iets misging met de bezorging: file, pech met het busje… Deze klant stuurde ons steeds updates via social media, over hoe ze in haar tuinstoel in het zonnetje zat te wachten. Toen heb ik haar een kussentje gestuurd voor in haar stoel, met een kaartje dat ik hoopte dat dit de ‘wachtpijn’ iets zou verzachten. Gelukkig was het probleem ook snel daarna verholpen.”

Eten jullie zelf weleens uit de HelloFresh Box?

Anna: “Ja, zeker! Eigenlijk altijd als ik ‘s avonds werk. Onze collega Brigit zorgt heel goed voor ons en kookt altijd, samen met iemand uit het klantenservice-team. Dit zijn altijd gerechten uit de box, soms een beetje aangepast omdat we met een grote groep zijn.”

Romy: “Het zal vast niemand verbazen dat wij allemaal gek zijn op eten, dus ongeveer twee uur voor etenstijd begint iedereen al te vragen wat we eten en worden we allemaal een beetje onrustig!”

Van welk gerecht worden jullie blij als het op het menu staat?

Anna: “We eten eigenlijk bijna nooit hetzelfde gerecht als we aan het werk zijn, maar ik ben gek op de gemarineerde kip. Die zit wel vaker in gerechten, met couscous of met nasi en lekker veel groenten.”

Romy: “Mijn grootste ontdekking is parelcouscous. Dat had ik nog nooit gegeten, voordat het in mijn box zat in een recept met kabeljauw – lekker! Veel klanten zeggen ook dat ze echt het plezier in koken terug hebben gekregen. Nieuwe dingen proberen is zo leuk en daardoor leer je ook steeds weer.”

Nog misverstanden die jullie de wereld uit willen helpen?

Anna: “Ja! We merken dat mensen het soms lastig vinden om feedback te geven, omdat ze dan het gevoel hebben dat ze aan het klagen zijn. Maar wij zeggen altijd – als we niet weten dat iets niet goed is, kunnen we het ook niet verbeteren.”

Romy: “Precies, we vinden het juist fijn als we ervoor kunnen zorgen dat onze klanten kunnen genieten van de inhoud van de box en door met elkaar in gesprek te blijven gaat dat het best!”

Wil je ook bij HelloFresh werken? Kijk dan op onze website voor openstaande vacatures.

Vorig artikel
Banaan + ei + bakpoeder = bananenpannenkoek Banaan + ei + bakpoeder = bananenpannenkoek
Volgend artikel
Zelf desembrood bakken Zelf desembrood bakken

Gerelateerde artikelen