Werken bij HelloFresh

11 januari 2018
door Lisa Kapan Our Stories

    Altijd al willen weten hoe het er achter de schermen bij HelloFresh aan toe gaat en hoe het is om bij ons te werken? In deze blog vertellen drie collega’s over hun (smakelijke) rol binnen het team en welke vacatures er openstaan. 

    Bij HelloFresh zijn we niet alleen trots op onze boxen en producten, maar ook op de mensen met wie we het allemaal mogelijk maken. Elke afdeling is verantwoordelijk voor een klein stukje in het hele proces en samen zorgen we voor goed eten dat zó op tafel staat. We zijn simpelweg dol op eten en doen er alles aan om te zorgen dat jij dat ook bent en blijft. Omdat we als organisatie altijd groeiende zijn, laten we drie collega’s aan het woord die vertellen over hun werk, hun liefde voor eten en hun werkervaring bij HelloFresh.

    Yema, Community Manager Wallonië en Luxemburg

    “Ik ben vorig jaar begonnen bij HelloFresh op de afdeling Customer Care, waar ik het al vanaf de eerste dag ontzettend naar mijn zin had. Door mijn journalistieke achtergrond greep ik de kans met beide handen om te werken bij de afdeling Communicatie & Brand toen er een vacature vrijkwam. Daar ben ik sinds een paar maanden Community Manager voor Wallonië en Luxemburg, wat betekent dat ik in de breedste zin van het woord verantwoordelijk ben voor de structurele communicatie in die landen. Ik schrijf alle blogposts, social media-posts, het maandelijkse magazine Fresh Times, doe analyse van de resultaten en maak de contentplanning. Eigenlijk ben ik de hele dag bezig met het schrijven over eten en de HelloFresh’ers (hopelijk) blij maken met leuke verhalen. Ik vind het fijn dat ik creatief mag zijn, veel verantwoordelijkheden krijg en daarbij ook echt het gevoel heb dat ik nog altijd mezelf als schrijver ontwikkel. Het is wel een erg drukke baan, waarbij je flexibel moet zijn. Als ik van klanten te horen krijg dat ze mijn schrijfwerk waarderen, ben ik extra blij met wat ik doe!”

    We zoeken een Community Manager voor Vlaanderen! Geïnteresseerd? Bekijk hier de vacature.

    Esther, Teamlead & Data Analyst Procurement

    “Ik ben iets meer dan een jaar geleden begonnen bij HelloFresh, mede door mijn interesse voor (goed) eten. Ik kwam hier werken voor de functie van Data Analyst, maar toen er behoefte bleek te zijn aan een teamleider bij de Procurement-afdeling besloot ik de sprong in het diepe te nemen. Waar ik me dagelijks mee bezighoud is de inkoop van alle HelloFresh-producten en ingrediënten. Ons enthousiaste clubje zorgt ervoor dat de ingrediënten van alle recepten die het Product-team bedenkt, ook daadwerkelijk geleverd worden en in de boxen terechtkomen. In mijn rol ben ik het aanspreekpunt en vaak aan het overleggen met leveranciers, het Product-team en de logistieke afdeling om te zorgen dat het hele proces goed loopt. Geen dag is hetzelfde en dat is precies wat bij mij past! Omdat we nog echt in ontwikkeling zijn is het soms wel even rennen, maar er is ook veel ruimte voor eigen inbreng en het bedenken van manieren om het proces nóg beter te laten verlopen. Het geeft mij een goed gevoel dat door ons harde werk alle HelloFresh’ers alles in huis krijgen wat ze nodig hebben. Verder ben ik bij HelloFresh ook super blij met de lekkere lunch en de activiteiten die we buiten werk met het team doen. En ik ben ook gewoon trots op onze boxen; ik denk dat we echt lekkere recepten hebben, die ik zelf met plezier kook!”

    We zoeken een Teamlead Procurement! Geïnteresseerd? Bekijk hier de vacature.

    Marjolein, Office Manager 

    “Ik werk nu zo’n 3,5 jaar bij HelloFresh en ben begonnen bij Customer Care als bijbaan. Net als Yema had ik het daar erg naar mijn zin en was het leuk om op een creatieve manier klanten te helpen en problemen op te lossen. Toen ik kon beginnen als Office Manager was dat echt een bevestiging dat ik hier hoorde. Ik ben echt blij met wat ik doe. Ik word door collega’s zelfs Chef Happiness genoemd, dus denk dat het plezier er wel afstraalt bij me. Als Office Manager ben ik verantwoordelijk voor het reilen en zeilen op ons kantoor in Amsterdam. Het leukste vind ik het organiseren van evenementen, zoals voor onze leveranciers, maar ook teamborrels, strategiesessies en de dagelijkse lunch. Collega’s ontzorgen en verrassen geeft me een goed gevoel en motiveert me erg in mijn werk. Ook ik ben gek op eten en probeer graag nieuwe HelloFresh-gerechten uit. Hier is geen dag hetzelfde en hoe hectisch die dag ook is, je zult mij nooit met een treurig gezicht het gebouw zien verlaten. En dat is niet vanzelfsprekend bij veel werkgevers.”

    Wil jij samenwerken met Marjolein: dit is je kans! We zoeken een Catering- en Officemedewerker. Geïnteresseerd? Bekijk hier de vacature.

    Naast deze functies hebben we nog een aantal andere vacatures openstaan. Kijk hier voor het volledige overzicht!

    Vorig artikel
    Smakelijke kliekjes: onze tips Smakelijke kliekjes: onze tips
    Volgend artikel
    Alles over schelvis Alles over schelvis

    Gerelateerde artikelen