Voor in de winter: antiwinterdip-tips

24 december 2015
door Frederieke In de keuken

    HF151015_Blog_Smoothie_87_high

    Na de feestdagen begint het vaak een stuk kouder te worden (zal dat dit jaar ook zo zijn, nu het nog zo warm is?) en dan kan een winterdipje ook voor de deur komen te staan. Zeg nee tegen de winterdip met deze tips!

    Antiwinterdip-tips

    1. Zonlicht heeft invloed op onze gemoedstoestand en dit heeft onder andere te maken met vitamine D. Helaas hebben we hier in de winter vaak een tekort aan en is de kans op een dipje daarom groter. Maar geen zorgen, want vitamine D zit bijvoorbeeld ook in vette vis zoals zalm. Dit, dit en dit zijn heerlijke recepten met zalm!
    2. Hoewel het heel aantrekkelijk kan zijn om in de winter langer in bed te blijven liggen, wordt over het algemeen aangeraden om vroeg en elke dag op hetzelfde tijdstip uit bed te stappen. Heb je in de ochtend toch moeite om op gang te komen? Dan hebben wij hier de lekkerste ontbijtjes voor je, waardoor je een hele goede reden hebt om er toch uit te stappen en jezelf te verwennen. Beter kun je de dag niet beginnen!
    3. Frisse lucht, daglicht en lichaamsbeweging zijn belangrijke factoren om een winterdip te helpen voorkomen. Maak bijvoorbeeld een extra wandeling. Maak een makkelijke meeneembare lunch; zo hoeft het geen extra tijd in beslag te nemen. Neem hier een kijkje voor een gezonde lunch die je gemakkelijk mee kunt nemen.
    4. In de wintermaanden kan wat extra verwennerij geen kwaad. Chocolade met minstens 60% cacao is helemaal niet zo ongezond. Verwen jezelf met een zelfgemaakte kruidige chocolademelk (met slagroom!). Bekijk hier het recept.
    5. Omega 3-vetzuren leveren een positieve bijdrage aan de gezondheid en zitten bijvoorbeeld in mosterd. Schep dus een extra lepel mosterd bij die stamppot en je kunt er weer even tegenaan!
    6. Hoewel het in de winter des te aantrekkelijker is om alleen maar comfortfood als stamppot, pasta en taart te eten, is het juist in deze maanden aan te raden om extra op jouw vitaminen-en mineraleninname te letten. Niet alleen is dat bevorderlijk voor je weerstand, maar groente en fruit bevatten ontzettend veel stoffen die je hersenen op een dusdanige manier stimuleren, dat ze positief geprikkeld worden. Kortom, leef je uit met groente en fruit! Hier vindt je genoeg lekkere recepten.

    Heb jij nog een goede antiwinterdip?

    Vorig artikel
    Wat te doen met restjes pompoen Wat te doen met restjes pompoen
    Volgend artikel
    Tips voor een goed georganiseerde vriezer Tips voor een goed georganiseerde vriezer

    Plaats een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.