Onderdeel van een gezond eetpatroon: structuur

8 september 2015
door Frederieke Keukenmiddelen

    Gezond eetpatroon met HelloFresh

     

    Een van de belangrijkste onderdelen van een gezond eetpatroon is structuur; regelmaat dus. Door op vaste tijden te eten en te zorgen voor voldoende eetmomenten, zorg je dat je spijsvertering aan het werk blijft en je geen hongergevoel krijgt.

    Bloedsuikerspiegel in balans

    Regelmatig eten helpt bij het in balans houden van je bloedsuikerspiegel. Als die goed in evenwicht is, heb je minder behoefte om te gaan snacken en voorkom je dat je dingen eet waar je achteraf niet zo blij mee bent. Het bijhouden van een eetdagboekje kan helpen als je wat meer inzicht wilt in je eetgedrag. Misschien klinkt het opschrijven van wat je eet en drinkt een beetje overbodig, maar het kan je helpen bewust te worden van wat je nou eigenlijk eet.

    Maaltijd overslaan

    In tegenstelling tot wat sommige mensen denken, is een maaltijd overslaan helemaal geen goed idee als je bijvoorbeeld wat gewicht wilt verliezen. Ongemerkt zul je daarna meer honger krijgen en het gemiste eten compenseren. Alle maaltijden zijn belangrijk, maar het ontbijt is nog nét iets belangrijker. Door goed te eten ’s ochtends breng je jouw stofwisseling op gang na een nacht rust en voorkom je onbedwingbare trek later op de dag. Het is een goed idee om drie hoofdmaaltijden te eten, in combinatie met twee of drie verantwoorde tussendoortjes. Zo krijgt je lichaam geen tijd om écht honger te krijgen, en went het aan de vaste eetmomenten. Natuurlijk komt het niet aan op een paar minuten, maar hou voor jezelf steeds ongeveer dezelfde tijden aan.

    Maaltijdplanning

    Natuurlijk is het verleidelijk om een pizza in de oven te schuiven of een frietje te halen na een lange dag hard werken, maar goed voor je lichaam is het niet persé. Geen probleem om dat af en toe te doen, als de basis maar goed is. Planning is daarbij heel belangrijk. Bedenk van tevoren wat je de komende week gaat eten en zorg voor een goed gevulde koelkast en voorraadkast. Klinkt dat als een te grote uitdaging? Wij kunnen je daar bij helpen!

    Een flexibel lidmaatschap van HelloFresh kan je helpen met die gezonde basis, en maakt het volhouden van een regelmatig eetpatroon makkelijker. En let maar op: je haalt veel meer energie uit een gebalanceerde maaltijd dan uit een snelle afhaalhap.

    Vorig artikel
    Kruiden: wat gebruik je waarvoor? Kruiden: wat gebruik je waarvoor?
    Volgend artikel
    Lofzang op de appels Lofzang op de appels

    Plaats een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.