In balans de dag door: van ontbijt tot avondeten 14 juni 2019

door Lisa Kapan HelloFresh-recepten

We hebben sinds kort maandelijkse thema’s op het menu staan – in de maand juni is dat balans! Met onze speciale balans-recepten ben je ’s avonds voorzien van extra veel groenten, vezels en smaak, en minder calorieën. Maar door de dag heen is het nog niet altijd zo makkelijk om die balans vast te houden. Wij geven je hier tips en recepten hoe je op elk moment van de dag balans op je bord creëert!

Ontbijt

Wat voor dag je nu ook voor de boeg hebt – een luie zondag of een drukke dinsdag – een gezond en gebalanceerd ontbijt doet je lichaam en geest goed. En dat mag heus wat specialer zijn dan een bakje yoghurt met muesli (hoewel we dat ook altijd lekker vinden hoor). Wij gaan graag voor vezels voor een langer verzadigd gevoel, fruit voor extra vitamines en smaak om te zorgen dat je vanuit je bed meteen de keuken in wilt sprinten. Maak bijvoorbeeld een van deze fruitige smoothiebowls voor een tropische verrassing voor je smaakpapillen of ga voor een stevige klassieker als havermout met appel. Dit laatste kun je de avond van tevoren al maken zodat je nog sneller klaar bent in de ochtend.

Lunch

Ook tijdens de lunch is het makkelijk en lekker om voor meer balans te gaan. Bovendien voorkomt een goede lunch dat je eind van de middag grijpt naar een suiker- of vetbom en als je tijdens de lunch al veel groenten binnen krijgt houd je je werk- of schooldag beter vol. Natuurlijk is een salade altijd een goed idee, zo ook een verse soep met ambachtelijk brood, maar als je zin hebt in meer avontuur: maak dan eens een buddha bowl! Ontdek een kom vol kleuren en goede voedingsstoffen, voor een lichte lunch die je geen after lunch dip bezorgt. Wil je iets makkelijkers om mee te nemen? Ga dan voor goedgevulde lenterolletjes. Het is een kwestie van oprollen en gáán! He-le-maal in balans. 

Snacks

Heb je dan toch trek gekregen voor het avondeten of wil je voordat je gaat sporten snel iets eten zonder schuldgevoel? Zoek niet verder, wij hebben genoeg opties. Haal je hand uit de zak chips en moffel die chocoladereep weg en ga voor een snack die snel gemaakt is, maar lang plezier oplevert. Wat dacht je bijvoorbeeld van granola-appelringen of cashew bliss balls? Zeg maar gedag tegen een rommelende maag en hallo tegen deze heerlijke hapjes.

En dan nog over onze balansrecepten…

Een gebalanceerde maaltijd bevat altijd vier onmisbare componenten: groenten, eiwitten, koolhydraten en vetten, en daar voldoen onze nieuwe balans-recepten helemaal aan. Bijvoorbeeld deze tomatensoep met paprikapesto-bruschetta’s: een kom vol genot én balans. Bekijk hier het menu en kies voor het recept met het label ‘balans’!

 

Vorig artikel
Barbecueschort Fresh Times Barbecueschort Fresh Times
Volgend artikel
5x lekkere hapjes bij wijn! 5x lekkere hapjes bij wijn!

Gerelateerde artikelen

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.